نظر یکی از خوانندگان درباره سخنرانی دکتر انوشه

الان که کاملتر خواندم می فهمم که این آقا همش از بعد حیوانی دختر و پسر حرف زده. صحبتش از انسانهایی هست که با بعد حیوانیشون زندگی می کنند و تربیت دینی نداشته اند. اینکه گفته:

«دختران از دوم راهنمایی به بعد دوست دارند بدانند چند مَرده حلاج‌اند. اصولاً در دورة راهنمایی نباید نهی از منکر کرد چراکه نهی از منکر به امر به منکر تبدیل می‌شود»

«یک بررسی شش ساله نشان داده است دختران به‌شدت دوست دارند محل توجه باشند و این می‌تواند بستری برای تخریب باشد.»

این محل توجه بودن و تحمل نگاه های آلوده برا خیلی دخترا و خانومهای مومن سخت و ناراحت کننده هست اینو از مادرتون بپرسید.

این آقا فقط به دخترا اهانت نکرده، و  اونو یه آدم فاسد معرفی کرده. خب شاید ایشون در زندگی اش دختر یا پسر سالم ندیده یا کمتر دیده باشه.

دختر یه موجود ضعیف و کوته فکر که باعث انحراف و پریشانی پسرها میشه نیست، متاسفانه اینطور در جامعه القا شده و دختر بیچاره هم خودش باور کرده که باید نظر دیگران را به خودش جلب کنه. از دختر  فقط یه موجود زیبا فقط زیبا همین درست کردند ، به این میگن زنده به گور شدن یعنی دختر امروز تمام ذهن و فکرش بشه درست کردن ظاهرش ، رو مد بودن ، آرایش کردن، مدل مو و ناخن  و...

به گور شدن عواطف و احساسات پاکی که باید خرج زندگی اش و فرزندش بکنه. مهره مهمی رو هم نشانه گرفتند دور کردن زن از ارزشهای انسانی یعنی از بین رفتن ارزشها در خانواده و در نسل آینده. زنی که ارزش رو در خودآرایی و در جلب توجه دیگران بدونه دیگه در خانه ماندن و تربیت بچه براش کار با ارزشی نیست، فکر می کنه داره تباه میشه ، چقدر از خانومهای خانه دار هستند که افسرده هستند همه اینا به خاطر همین افکار اشتباه هست که در جامعه القا میشه، تربیت یک انسان و مقام مادر بودن به معنای واقعی خیلی با ارزش تر از هر پست و مقامی هست.

ولی جو جامعه فقط ارزشهای مادی و ظاهری را به دختر القا می کنه، سوغاتی های اون ور آب هست ، گوری هست که همین آقایون مثل آقای انوشه ، همین پسرهای به ظاهر مظلوم و ساکت و هوسباز درست کردند(البته نه همشون. من فمنیست نیستم J  )

در روزگار فعلی دختر یا پسر اگه بخواهند مثل انسان و با فطرت پاکشون زندگی کنند باید بر خلاف موج و جو جامعه حرکت کنند ، این بر خلاف موج حرکت کردن خیلی سخته به این راحتی نیست، به خاطر همین خیلی ها جا می زنند. در دوره دانشگاه یادمه، بودن دخترهایی که وارد دانشگاه که میشدند یه تیپ مذهبی داشتن و یا چادری بودن ولی چند ماهی که می گذشت کاملا عوض می شدند ، به خاطر اینکه محجبه بودن اونها باعث طرد شدن و عقب ماندن از بعضی دوستیها ( با دخترها) بود. بعد هم الان متاسفانه جو جامعه خیلی بد شده دخترایی که ظاهر آرایش کرده و بد حجابی دارند برا هر کاری که مراجعه می کنند اداره ای ، در مانگاه یا هر جای دیگه آقایون برخورد مناسبتری باهاشون دارند، اگر مشکلی داشته باشند بهتر مورد راهنمایی قرار می گیرند به قول معروف بیشتر تحویلشون می گیرند. حالا این دختر خانوم اگه آرایش می کنه یه چیز طبیعی شده و جا افتاده متاسفانه. خیلی از این رفتارها فقط به خاطر جلب توجه نیست، چیزی هست که جامعه دختر را به این سمت داره حرکت میده. من قبول ندارم که دخترا به خاطر جو حاکم، بد حجاب باشند و این رفتار را اشتباه می دونم ولی باید بدونیم که فقط دخترا مقصر نیستندو این جلب توجه کردن برا دختر ایرانی دلیل این همه بد حجابی و فساد نیست. یه عده شاید آدم های مریضی باشند از نظر روحی و بخواهند جلب توجه کنند ولی جلب توجه برای همه کس با فطرت یه دختر جور درنمیاد. دختر بر عکس پسر فقط می تونه یه نفر را دوست داشته باشه ، دلیلی نداره بخواهد نظر همه را جلب کنه.

 

«به نمایندگی از هم‌جنسان مذکر خودم می‌گویم چیزی که افکار پسرها را به هم می‌زند و فایل آرشیو ذهنی‌شان را خراب می‌کند، صوت، صدا و مانوری است که شما به‌طور ناخواسته دارید. این موضوع اصلی‌ترین زمینه برای تشتت فکری پسران جوان است.»

همه چیز را به گردن طبیعت و غریزه حیوانی انداختن درست نیست، بالاخره ما مسلمان هستیم ، رهبر و راهنما داریم ، برنامه زندگیمان بر اساس دین و شریعت هست، همه احکام و دستورات برای این هست که ما بدون مشکل و سالم بتونیم زندگی کنیم، چقدر در دین ما توصیه به داشتن تقوا شده، به اینکه مراقب چشم و گوش باشی ، نگاه آلوده نکنی، فکر بد و منحرف نکنی. با این همه توصیه اگه کسی خودسازی نکنه و خودش در معرض خطر قرار بده مشکل از دیگران نیست، خودش مشکل داره. دنبال این حرفها بودن که صدای دخترا اینجوری یا اونجوریه و طبیعی هست که پسر منحرف بشه از روی بی تقوایی هست برای کسی هست که نخواسته خودشو بسازه و حالا می خواهد با این دلیل افکار و رفتار اشتباهش را توجیه کنه.

نظرات 3 + ارسال نظر
خدائی چهارشنبه 13 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 10:40 ب.ظ

سلام
موافق حرفای شمام البته یه جاهائی حرفای جالبی میزنه ولی متاسفانه القا این مسایل به نسل جوون نتیجش فقط همینه که الان داریم میبینیم و اینم بگم که من شخصا برداشتم اینه که ایشون گرایشات شدیدی به عرفانهای دوروغین و مخصوصا تصوف داره که دیگران تو چشمشون پست میان.

من پنج‌شنبه 21 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 05:41 ب.ظ

بسم ا...
عالی بود و فوق العاده
تحلیل فوق العاده عقلایی و کنکاش گر و ...
بود
حرف دل ما رو زدید
مخصوصا با اون قسمت که دختران به جای کار کردن روز اندیشه و رفتار و رفتار تربیتی اینده می رن سراغ ظاهر خیلی موافقم
و من ا... التوفیق

سینا پنج‌شنبه 4 دی‌ماه سال 1393 ساعت 12:31 ق.ظ

اره دوست عزیز.منم موافقم. ولی یه جا موافق نیستم باهات اجا که گفتی دخترا برعکس پسرا فقط میتونن یه نفر رو دوست داشته باشن نظر شما محترمه ولی نظر من اینکه دخترا میتونن همزمان چند نفر رودوست داشته باشن اما نسبت به یکی بشتر.دختر اگه بدونه که پشتش گرمه و خیانت نمیبینه براش خیلی مهمتره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد